Back

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 i 4 letnich

7.00 – 8.00        Schodzenie się dzieci.

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.

8.00 – 8.20        Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową.

Zabawy ruchowe lub zestaw ćwiczeń porannych.

8.20 – 8.30        Przygotowanie do śniadania.

                         Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.

8.30 – 9.00        Śniadanie

9.00 – 9.30        Zajęcia dydaktyczne.

Realizacja treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej.

9.30 – 10.30      Zabawy swobodne – rozwijanie zainteresowań,                                                          

                          rozwijanie kreatywności dziecięcej, wzajemna       

                           komunikacja i współdziałanie

10.30 – 11.45    Pobyt na świeżym powietrzu:

Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.

Przy niesprzyjającej aurze – gry i zabawy ruchowe w salach.

11.45 – 12.00    Przygotowanie do obiadu.

                         Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.

12.00 – 12.30    Obiad

12.30 – 13.00    Odpoczynek poobiedni.

Leżakowanie. Słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej,  ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi.

12.45 – 13.00  Rozchodzenie się dzieci 6 –  godzinnych

13.00 – 14.00  Spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

Zabawy ruchowe, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne.

13.45 – 14.00  Rozchodzenie się dzieci 7 –  godzinnych

14.00 – 14.15    Przygotowanie do podwieczorku.

                         Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.

14.15 – 14.45    Podwieczorek

14.45 – 16.00    Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokowo – ruchową. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach.

15.45 – 16.00  Rozchodzenie się dzieci 9 –  godzinnych

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4, 5 – LETNICH

7.00 – 8.00        Schodzenie się dzieci.

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.

8.00 – 8.20        Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową.

Zabawy ruchowe lub zestaw ćwiczeń porannych.

8.20 – 8.30        Przygotowanie do śniadania.

                         Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.

8.30 – 9.00        Śniadanie

9.00 – 10.00      Zajęcia dydaktyczne.

Realizacja treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej.

10.00 – 11.00    Zabawy swobodne – rozwijanie zainteresowań,                                                          

                          rozwijanie kreatywności dziecięcej, wzajemna       

                           komunikacja i współdziałanie

11.00 – 11.45    Pobyt na świeżym powietrzu:

Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.

Przy niesprzyjającej aurze – gry i zabawy ruchowe w salach.

11.45 – 12.00    Przygotowanie do obiadu.

                         Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.

12.00 – 12.30    Obiad

12.30 – 13.00    Odpoczynek poobiedni.

Leżakowanie. Słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej,  ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi.

12.45 – 13.00  Rozchodzenie się dzieci 6 –  godzinnych

13.00 – 14.00  Spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

Zabawy ruchowe, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne.

13.45 – 14.00  Rozchodzenie się dzieci 7 – godzinnych

14.00 – 14.15    Przygotowanie do podwieczorku.

                         Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.

14.15 – 14.45    Podwieczorek

14.45 – 16.00    Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokowo – ruchową. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach.

15.45 – 16.00  Rozchodzenie się dzieci 9 –  godzinnych