Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 i 4 letnich
7.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
8.00 – 8.20 Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową.
Zabawy ruchowe lub zestaw ćwiczeń porannych.
8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania.
Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 – 9.30 Zajęcia dydaktyczne.
Realizacja treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej.
9.30 – 10.30 Zabawy swobodne – rozwijanie zainteresowań,
rozwijanie kreatywności dziecięcej, wzajemna
komunikacja i współdziałanie
10.30 – 11.45 Pobyt na świeżym powietrzu:
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
Przy niesprzyjającej aurze – gry i zabawy ruchowe w salach.
11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu.
Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.
12.00 – 12.30 Obiad
12.30 – 13.00 Odpoczynek poobiedni.
Leżakowanie. Słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi.
12.45 – 13.00 Rozchodzenie się dzieci 6 – godzinnych
13.00 – 14.00 Spacery i zabawy na świeżym powietrzu.
Zabawy ruchowe, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne.
13.45 – 14.00 Rozchodzenie się dzieci 7 – godzinnych
14.00 – 14.15 Przygotowanie do podwieczorku.
Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.
14.15 – 14.45 Podwieczorek
14.45 – 16.00 Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokowo – ruchową. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach.
15.45 – 16.00 Rozchodzenie się dzieci 9 – godzinnych
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4, 5 – LETNICH
7.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
8.00 – 8.20 Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową.
Zabawy ruchowe lub zestaw ćwiczeń porannych.
8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania.
Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 – 10.00 Zajęcia dydaktyczne.
Realizacja treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej.
10.00 – 11.00 Zabawy swobodne – rozwijanie zainteresowań,
rozwijanie kreatywności dziecięcej, wzajemna
komunikacja i współdziałanie
11.00 – 11.45 Pobyt na świeżym powietrzu:
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
Przy niesprzyjającej aurze – gry i zabawy ruchowe w salach.
11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu.
Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.
12.00 – 12.30 Obiad
12.30 – 13.00 Odpoczynek poobiedni.
Leżakowanie. Słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi.
12.45 – 13.00 Rozchodzenie się dzieci 6 – godzinnych
13.00 – 14.00 Spacery i zabawy na świeżym powietrzu.
Zabawy ruchowe, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne.
13.45 – 14.00 Rozchodzenie się dzieci 7 – godzinnych
14.00 – 14.15 Przygotowanie do podwieczorku.
Porządkowanie Sali i czynności higieniczne.
14.15 – 14.45 Podwieczorek
14.45 – 16.00 Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokowo – ruchową. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach.
15.45 – 16.00 Rozchodzenie się dzieci 9 – godzinnych